Track by Track: This Song Saved My Life

Nästa Track by Track av Simple Plan, nu för låten This Song Saved My Life.
Denna låt är väldigt speciell också, för de har tagit med i texten vad fans har skrivit, fans som skrivit om vad Simple Plans musik betyder för dem, hur den har hjälpt dem och så; "Simple Plan based this song on their fans’ experience with Simple Plan’s songs". För deras låtar har alltid en speciell betydelse, och man kan verkligen känna igen sig i texten på vissa låtar, därför betyder deras musik mycket för många, och har hjälpt många genom svåra perioder i sitt liv (bland annat mig).
En annan grej var också att de bjöd in fans från hela världen för att sjunga med i låten, och det är det man får höra i 'the snippet' på slutet av detta klipp! (De sjunger med i sista refrängen i låten!) Det är väldigt mäktigt! Så detta är verkligen en unik och speciell låt!
Verkligen en superfin låt, jag blev alldeles rörd när jag hörde den. Jag blir alldeles rörd och tårögd varje gång jag lyssnar på den, den är så fin! Dessa killar kan verkligen skriva otroligt bra och fina låtar, som verkligen berör en! <3

"A song by the fans, for the fans"




~
I was broken
I was choking
I was lost
This song saved my life
I was bleeding
Stopped believing
Could have died
This song saved my life
I was down
I was drowning
But it came on just in time
This song saved my life
~


Hela låttexten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0